Digimarkkinointi

Digimarkkinointi vastaa suoraan potentiaalisten asiakkaiden kysyntään. Asiakas tavoitetaan sillä hetkellä, kun hän etsii sopivaa palvelua tai tuotetta, jota on ostamassa.
Ota yhteyttä
Kaipaatko apua somemarkkinoitiin?Lue lisää
Image

Digimarkkinointi muodostuu useammasta eri osa-alueesta:

  • Hakukonemarkkinointi
  • Hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi


Hakukonemarkkinointi - SEM

Hakukonemarkkinointi eli SEM Search Engine Marketing, on yksi tärkeimmistä osa-alueista digitaalista markkinointia. Hakukonemarkkinoinnilla edistetään verkkosivuston löydettävyyttä internetin hakukoneissa.

Hakukonemarkkinoinnilla saadaan yrityksesi kotisivuille nopeasti lisää oikeanlaisia kävijöitä. Laadukas liikenne kotisivuilla on liiketoiminnan kannalta tärkeää, mutta tärkeää myös hakukoneiden näkökulmasta. Mitä laadukkaampia vierailut sivustoilla ovat, sitä parempaa on yrityksen näkyvyys hakukoneiden tuloksissa. Laadukkuuden yksi mittari on sivustovierailun pituus.

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta toimii niin, että hakukoneisiin rakennetaan maksullisia mainoksia, jotka tulevat näkyviin silloin, kun potentiaalinen asiakas etsii palvelua tai tuotetta tietyillä hakusanoilla hakukoneissa. Mainostekstit ja sisällöt räätälöidään sopiviksi halutuille kohderyhmille ja esiin tulevat mainokset voidaan myös kohdentaa maantieteellisen sijainnin mukaan.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi tai SEO tarkoittaa yrityksesi kotisivusisällön rakentamista niin, että ei-maksettujen hakujen hakutulokset paranevat. Optimointi otetaan huomioon uusia sivustoja rakentaessa ja optimointia voidaan tehdä myös valmiiden sivustojen hakutulosten parantamiseksi. Hakukoneoptimointia on hyvä tehdä myös säännöllisesti, esimerkiksi muutaman kerran vuodessa, jolloin varmistutaan siitä, että sivuston sisältö on mahdollisimman toimivaa asiakkaiden hakujen näkökulmasta.

Digimarkkinoinnin asiakkaitamme

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ota yhteyttä